چرا ؟ به چه دلیل ؟ به چه علت ؟ و....
اکثر آدمهای اطراف ما این کلمه را تجربه کرده اند ، یا پرسیده اند یا مورد پرسش قرار گرفته اند و این یکی از کلماتی است که در مباحث علمی برای تفهیم شدن یک مطلب بکار برده می شود و در امور عمومی برای رفع تردید و ابهام استفاده می شود .
حالا سوال این است که اگر ما در مباحث عمومی دارای صداقت در گفتار باشیم باز هم افرادی هستند که از کلمه چرا استفاده می کنند و آنهم به دلیل اینست که میخواهند به نکته ای در ذهنشان نقش بسته برسند و به عبارت دیگر میخواهند آن چیزی بیان شود که در ذهنشان نقش بسته و از قبول حرف و دلیل شما خودداری می نمایند.
اینگونه افراد اصلا نمی خواهند کسی یا حرفی را باور کنند و دائما این کلمه را تکرار میکنند و حتی در برخی موارد با اینکه خودشان تقصیر هم دارند بازهم از این کلمه استفاده می نمایند. بطور مثال در یک صحنه تصادف راننده مقصر میگوید حالا من در این پیچ با سرعت پیچیدم شما چرا رعایت نکردید.. و یا در زندگی همسر می گوید حالا من یاد رفت آشپزی کنم شما چرا از بیرون غذا نگرفتی و یا همکار میگوید حالا من یاد رفت ساعت اضافه کاری را یادداشت کنم شما چرا یادآوری نکردید.
می بینید که در اکثر موارد فقط قصد رفع اشتباه و سرپوش گذاشتن بر خطاهای خودمان وجود دارد.
ایکاش روزی فرا برسد که صداقت داشته باشیم و گمان و شک برداشته شود و زمانی که خطایی کردیم به خطای خود اعتراف کنیم و به جای کلمه تو چرا از کلمه ببخشید استفاده کنیم و با این کار اعتماد و محبت افزایش پیدا میکند....
خواندنی ها و شنیدنی ها...
ما را در سایت خواندنی ها و شنیدنی ها دنبال میکنید
برچسب: چرا؟,چرا؟ محض ارا,خدایا چرا؟,جوانان چرا؟,آخه چرا؟,خدا چرا؟,میدونی چرا؟,کافه چرا؟,دروغ چرا؟,واقعا چرا؟, نویسنده: بازدید: 27